Okuyorum, Eleştiriyorum, Yazıyorum Ocak Ayı Etkinliğimiz

Okuyorum, Eleştiriyorum, Yazıyorum Ocak Ayı Etkinliğimiz

Proje hakkında

 

PISA araştırmasında kullanılan "okuryazarlık" kavramı, öğrencinin bilgi ve potansiyelini geliştirip, topluma daha etkili bir şekilde katılmasını ve katkıda bulunmasını sağlamak için yazılı kaynakları bulma, kullanma, kabul etme ve değerlendirmesi olarak tanımlanmaktadır. Okuma, okuduğunu anlama, yorumlama becerileri gelişmiş bireylerin farklı alanlarda da bu becerileri vasıtasıyla başarılı olduklarını görmekteyiz. Doğru okuma, okuduğunu anlama, anladığını yorumlama, bilgiler arası ilişki kurabilme gibi unsurlar hem günümüz sınav sistemlerinin hem de sağlıklı bir iletişimin olmazsa olmazlarıdır. Fikir yürütme, analiz yapma, sentez yapma, analitik düşünme, yorumlama, değerlendirme gibi unsurların geliştirilmesi ve uygulanmasında doğru okumanın önemi büyüktür.

 

HEDEFLER

 

Bu proje ile hedeflenenler:

- Öğrencilere sürdürülebilir okuma alışkanlığı kazandırmak.

- Öğrencilerin okuduğunu anlama gücü ile matematik, fen bilimleri, sosyal bilimler, dil ve edebiyat derslerindeki başarıları arasında bir ilişkinin olduğunu fark etmelerini sağlamak.

- Doğru okumanın , hem kelime tanıma becerisine hem de okuduğunu anlama becerisine bağlı olduğunu fark ettirmek.

- Öğrencilerin okuduklarını "Anlama, Zihinde Yapılandırma, Yorum ve Değerlendirme" yapmalarına yardımcı olmak.

- Okunulan metnin içeriğinin; kalite, değer, doğruluk, gerçeklik, taraflılık, tutarlılık, ilgililik, yeterlilik veya fikir açısından karşılaştırılması. Yazarın amacının ve tavrının değerlendirilmesi, konunun ortam, ortamdaki dil ve ortamın yapısı açısından değerlendirilmesi, yazarın uzmanlığının değerlendirilmesi üzerinde öğrencilerin düşünmesini sağlamak.

- Okuma sayesinde öğrencilerin bilgiyi transfer etmeyi öğrenmelerini sağlamak

- Öğrencileri yazmaya teşvik etmek

 

BEKLENEN SONUÇLAR

 

- Çocukların okumaya,yazmaya ve eleştirmeye ilgisini uyandırma

- Ortak okullar arasındaki etkinliği değerlendirme

- En iyi okuyucu olma

- Proje materyali oluşturmak için BT araçlarını nasıl kullanacağını öğrenme

- e-kitap, posterler, videolar, kısa testler

- Ortak okullardan öğretmenlerin karşılıklı iletişiminde deneyim alışverişi

- Öğretmenler, sınıf arkadaşları ve veliler arasında proje sonuçlarının teşvik edilmesi.

18.01.2021 291

18-01-202118-01-202118-01-2021